Digital synlighet
Finner målgruppen deg, eller drukner du i havet av støy, forstyrrelser og konkurranse?
Våre spesialister sørger for at du bruker kronene der de gir best avkastning, og at du er synlig for de du vil skal se deg.
Vi hjelper deg blant annet med digital markedsføring, annonsering, sosiale medier, SEO, AI-optimalisering, CRO, måling og analyse, digital sporing, personvern, kundelojalitet, e-postmarkedsføring og mediekjøp.
Vi kan hjelpe deg med:
Digital markedsføring
Vi hjelper deg med hele bredden av betalt og organisk markedsføring på digitale flater.
Sosiale medier
Sosiale medier er en veldig viktig del av digital synlighet, både organisk og betalt. Våre spesialister hjelper deg å navigere i mylderet av plattformer, og definere hvor du best når din målgruppe. De hjelper deg også med å planlegge og å produsere innhold som gir effekt, avhengig av plattform, budskap og målgruppe.
Programmatisk annonsering
Programmatisk annonsering en måte å levere digitale annonser ut til et ønsket publikum på tvers av plattformer og medier. Det vil si at annonsene følger den definerte målgruppen og at samme annonse for eksempel kan vises på ulike nettaviser, på kjøpesenterskjermer og på streamingplattformer. Med programmatisk annonsering defineres målgruppen ut fra demografisk data som kjønn, alder, geografi og lignende.
Google Ads
Google Ads er Googles plattform for annonsering. Google har annonseflater på millioner av nettsteder gjennom sitt display-nettverk, videoflater på YouTube og sin egen søkemotor. Gjennom deres plattform kan vi plassere annonser som i teorien kan treffe nesten hvem som helst.
Søkeordannonsering
Søkeordannonsering betyr å kjøpe visningsplass på definerte ord hos søkemotorer, fortrinnsvis Google. Du kan for eksempel betale for å vises når kunder søker på dine viktigste tjenester. Prisen avgjøres av hvor populært søkeordet er.
Søkemotoroptimalisering (SEO)
Finner folk deg på nett? Søkemotoroptimalisering (SEO) handler om å øke sjansen for at søkemotorene viser ditt innhold frem når folk søker på spesifikke ord, ting, fenomener eller setninger. SEO handler om organisk synlighet, altså ikke søkeordsannonsering eller andre betalte aktiviteter. Både design, kode og innhold er viktig for å sikre best mulig SEO. Derfor jobber våre spesialister tverrfaglig for å sørge for at du får best mulig effekt av arbeidet.
AI-optimalisering (GEO)
Skal folk finne deg på nett, må robotene finne deg først.Generative Engine Optimization (GEO) handler om å optimalisere innhold og webløsninger slik at folk finner deg og tjenestene eller produktene dine gjennom AI-søk som ChatGPT, Gemini og Claude. Våre spesialister hjelper deg å bygge opp nettsider og å planlegge og produsere innhold som gjør deg synlig i AI-søk.
Måling og analyse
Hvor mange ser annonsene deres, og hvor mange klikker på dem? Hva gjør folk når de er inne på nettsidene? Konverterer trafikken, og i så fall hvor, når og hvordan? Dette er noen av spørsmålene du bør kunne svare på, men som du ikke kan si noe om med mindre du har gode og sikre målinger. Vi kan hjelpe deg med å sette opp målinger av det du trenger å vite, og med å analysere hva tallene faktisk sier og hva de betyr for deg. Vi bruker flere ulike verktøy, og finner det som best passer til deres behov og ønsker. Og vi sørger selvsagt alltid for å overholde personvernreglene (GDPR).
Rapportering
Å samle data og måle trafikk og rekkevidde er én ting. Neste steg er å bruke tallene fornuftig. Derfor setter vi opp enkle og skreddersydde dashboard så du i sanntid kan ha kontroll på de tallene som er relevante for deg, samtidig som vi hjelper deg å forstå hva tallene faktisk betyr for deg.
IP-styrt annonsering
IP-styrt annonsering betyr å målrette annonser inn mot spesifikke IP-adresser. Dette kan ikke gjøres mot enkeltpersoner, men mot bedrifter og organisasjoner. IP-styrt annonsering kan dermed være et veldig effektivt verktøy for B2B-bedrifter som ønsker å nå spesifikke prospekter med skreddersydde budskap.
Kontekstuell annonsering
Kontekstuell annonsering retter seg inn mot målgruppen gjennom valg av tema, ord og fraser, ikke gjennom demografiske data som alder og geografi. Det vil si at vi for eksempel kan bestemme at en kampanje skal vises i forbindelse med nettaviseartikler om husbygging, eller i artikler som har både har frasen «husbygging» og «bygge hus».
Mediekjøp og -plassering
AG er også et mediebyrå. Det betyr at vi hjelper mange av våre kunder med mediekjøp i både digitale og trykte kanaler. Vi kan både holde i kampanje gjennom hele livsløpet, fra idé og utforming til plassering og effektmåling, og vi kan ta oss av mediekjøp- og plassering separat.
Kundelojalitet
Hva gjør du med kundene når de er kommet inn i folden? Kundekontakt er en viktig del av all markedsføring, og har som mål å sikre langvarige og lojale kunderelasjoner. Her kan vi spille på mange ulike metoder, som for eksempel nyhetsbrev og e-postmarkedsføring, arrangementer og eventer, fordelsprogrammer, kundeklubber – alt etter hvem målgruppen er og hva vi ønsker å oppnå.
Marketing automation
Marketing automation handler om å automatisere kundekommunikasjon og markedsføring. Det gjør at du kan nå mange mottakere med personlige og individuelle budskap med minimal manuell innsats. Automatisert markedsføring er spesielt effektivt for mersalg og oppsalg, men bruksområdene er nesten uendelige. Alt som kreves er at du har relevante brukerdata og systemer som gjør at disse dataene kan brukes for å bygge automatisering. I marketing automation utløses kommunikasjonen av kundens handlinger, for eksempel kjøp i nettbutikk, påmelding eller klikk på e-postlenker, altså ikke av at du trykker «send». Våre spesialister har lang erfaring med å bygge smarte automatiseringsløp som bidrar til både økt kundelojalitet, mersalg og oppsalg.
E-postmarkedsføring
E-postmarkedsføring og nyhetsbrev er fremdeles en av de mest effektive verktøyene vi har i verktøykassen. Det er ikke uten grunn av e-posten inngår i mange markedsføringsstrategier. Våre spesialister kan hjelpe deg med strategi, automatisering, oppsett, utforming, innhold og utsendelse.
Inbound Marketing
Inbound Marketing er en markedsføringsstrategi der du tiltrekker deg potensielle kunder ved å tilby dem noe av verdi for dem, for deretter å pleie dem slik at de konverterer til faktiske kunder. Metodikken består av fire faser: tiltrekke, konvertere, selge og begeistre. Verdien handler ofte om innhold som blogposter, artikler, videoer, seminarer, webinarer, konferanser, rapporter, nyhetsbrev, sosiale medier, podcast m.m
Foredrag og kurs
Vil dere lære mer om digital synlighet og digital markedsføring? Vi kan hjelpe dere med skreddersydde foredrag og kurs, alt etter hva dere trenger.
Personvern (GDPR)
Personvern er en veldig viktig del av alt som skjer på nett. Det kan være vanskelig å holde tungen beint i munnen i et hurtig skiftende landskap. Våre spesialister sørger for at du alltid overholder GDPR, og de hjelper deg å se mulighetene som finnes innenfor rammene som er satt.
ARBEID
KONTAKTPERSONER

Mette Mæhle

Lisbeth Hope Frugård

Sverre Krogsrud






