Visuelt konsept som fungerer på tvers av språk og verdensdeler
Vi utviklet et visuelt konsept for matsikkerhet-tjenester, som fungerer på tvers av språk og land.
Matsikkerhet-ekspertene Aquatiq, som leverer tjenester til næringsmiddelindustrien over hele verden, trengte hjelp til å utforme et visuelt konsept som er tydelig uavhengig av verdensdel og språk. Konseptet skulle romme alt profilmateriell, både til internasjonale messer av ulik størrelse og nasjonale konferanser innen matsikkerhet.
Vi fikk også i oppdrag å konseptualisere og visualisere Aquatiqs rolle i verdikjeden for segmentet havbruk, som er deres største kundegruppe.
Løsning
Med et tydelig visuelt konsept har Aquatiq alltid en rød tråd gjennom messeområdene sine, uavhengig av publikum og geografi. En Aquatiq-stand er gjenkjennelig uansett om den er på en messe i Norge, Australia, Chile, England eller Spania. Matsikkerhet er visualisert gjennom at én sushibit har fått en redningsvest på, og en annen har fått et sikkerhetsbelte.
Forskjellige messer har forskjellig publikum fra forskjellige bransjer – og ikke minst ulike fysiske forutsetninger. Det handler blant annet om kvadratmeter, belysning, publikumstilgjengelighet og mye mer. Det gjelder å utnytte plassen optimalt, og ta hensyn til plass og prioritering for de ulike produktområdene.
Samme design og konsept er tatt videre til konferansen Aquatiq Food Forum, hvor vi utviklet alt materiell fra bordkort til menyer og invitasjoner.








