Identitet, nettsider og infografikk for Marineholmen

Kunde: GC Rieber Eiendom

Vi utviklet ny identitet for bydelen Marineholmen i Bergen.

Arbeid: Identitet, grafisk profil, logo, merkevare- og kommunikasjonsstrtegi, infografikk, nettsider, digital markedsføring, innhold

Vi hjalp GC Rieber Eiendom å utvikle ny identitet for den allerede godt kjente Marineholmen. I tillegg har vi blant annet utviklet nettsider og utformet infografikk.

Mockup som viser Marineholmens profil på todelt bakgrunn i Marinehomens farger. På bildet står "Marineholmen" og slogan "Bridging great people"

På Marineholmen har GC Rieber bygget Bergens nye marine innovasjonsdistrikt — en bydel utviklet for fremtiden, der man kan bo, leke og arbeide. Bydelen huser allerede en rekke verdensledende marine aktører og forskningsmiljøer og utdanningsinstitusjoner, og nå kommer også boliger.

Vi hjalp GC Rieber Eiendom med å utvikle identiteten til Marineholmen.

Løsning

Den nye identiteten bygger på tverrfaglig dialog og prosesser hentet fra design thinking-metodikken. Vi utviklet et identitetssystem som samler området under et felles flagg, og forteller om stedets visjon og ambisjon – slik det er, og slik det skal bli.

Gjennom visjonen Bridging great people ønsker Marineholmen å bygge bro mellom sterke fagmiljøer og mellom de forskjellige bedriftene som holder til på området. Et dynamisk visuelt element er brukt i sammenheng med logoen for å skape disse broene.

På nettsiden har animert infografikk for å forklare hva som skjer i innovasjonsdistriktet Marineholmen.

Mockup som viser Marineholmen logo på et flagg som henger fra et tak
Mockup som viser Marineholmen logo på et flagg