Innsikt
Vi sørger for at du tar gode valg på solid og riktig grunnlag.
Vi hjelper deg blant annet med brukertesting, markedsanalyse, konkurrentanalyse, kartlegging av kunde-/brukerreiser, digital måling og analyse, UX, medieovervåking, måling av kundetrilfredshet og workshops.
Vi kan hjelpe deg med:
Digital måling og analyse
Hvem besøker nettsidene dine? Hvor kommer de fra? Klikker de på annonsene dine? Og hvis ikke – hvorfor? Vi kan måle alt som er relevant for den digitale tilstedeværelsen til din bedrift, og vi hjelper deg å forstå hva tallene faktisk betyr.
Kundereise / brukerreise
Hvor møter folk deg? Hvor konverterer de? Og hvor konverterer de ikke? Har du ikke kontroll på hele kundereisen, er det vanskelig å vite hvordan du skal sørge for at kundene faktisk kjøper av deg. Vi hjelper deg å få oversikt – og vi hjelper deg å optimalisere kundereisen.
Markedsundersøkelser
Vi hjelper dere med å spisse hypotesene, formulere spørsmålene, gjennomføre undersøkelsene og å tolke resultatene slik at dere får innsikt som gir dere faktisk verdi. Mange av undersøkelsene kan vi gjennomføre selv, med enkle og kostnadseffektive løsninger som for eksempel i Google. Vi har også gode samarbeidspartnere som hjelper oss å gjennomføre større respondentundersøkelser.
Markedsanalyse
Jo mer du vet om markedet, dess bedre avgjørelser kan du ta – både på strategisk og taktisk plan. Vi hjelper deg med å kartlegge markedet, og vi hjelper deg med å forstå hva funnene egentlig betyr.
Konkurrentanalyse
Hvem konkurrerer du mot? Hvor mye ligner du på dem? Hvem er den største trusselen? Hva er de andre dårlige på? En konkurrentanalyse ligner mye på en markedsanalyse, men går mer detaljert inn på de andre aktørene i markedet.
Syntetisk / AI-basert markedsresearch
Vi bruker AI-modeller og syntetiske «respondenter» til å teste budskap, konsepter og kundereiser, og til å samle og analysere data om målgrupper, markeder og kunder. Metoden gir gode svar på «hva hvis»-scenarioer, og brukes til blant annet segmentering og forbedring av digitale flater og kundereiser, kampanje- og konsepttesting og testing av hypoteser for målgrupper. Kort sagt kan metoden brukes for å få svar på alt du ellers ville spurt mennesker om. Syntetisk research er et veldig godt verktøy som gir gode resultater for en brøkdel av prisen det koster å gjennomføre undersøkelser og tester med ekte mennesker. All syntetisk innsikt valideres og tolkes alltid av en fagspesialist eller konsulent, for å sikre kvalitet og relevans.
Måling av kundetilfredshet
Hva synes kundene om deg, egentlig? Vi kan hjelpe deg med å måle kundetilfredsheten, så slipper du å gjette. Vi har en rekke verktøy og metoder, både kvalitative og kvantitative, i verktøykassen. Og er det behov for ekstra krefter, så samarbeider vi med eksterne aktører.
Medieovervåkning
Vet du hva pressen skriver om deg? Eller hvordan mediene omtaler bransjen din? Konkurrentene dine? Med medieovervåkning får du full kontroll over hvordan du, eller konkurrentene dine, fremstår for mediekonsumentene.
Workshops
Ny identitet? Nytt produkt? Nytt selskap? Nytt navn? Nye ideer? Uansett hvilken prosess du skal gjennom, er det viktig å starte på rett fot. Vi tilrettelegger, planlegger og leder kreative workshoper som sørger for at du treffer planken rent.
Foredrag og seminar
Vil du lære litt mer om markedsføring, design, kreativitet, kommunikasjon, innhold, strategi eller kunstig intelligens (AI)? Vi har en rekke foredrag og seminarer som gjør deg litt smartere. Og har vi ikke et foredrag eller seminar klart, så skreddersyr vi et spesielt for din behov.
AI
«AI er en revolusjon!» Ja, det er det, så lenge du vet hvordan du bruker AI/KI effektiv, og du ser hvilke muligheter den faktisk skaper for deg. Vi kan hjelpe deg å finne ut hvordan du best kan dra nytte av den nye teknologien på en ansvarlig og forsvarlig måte, og hvordan du kan bruke den for å hente ut innsikt som gir verdi.
ARBEID
KONTAKTPERSONER

Mette Mæhle

Lisbeth Hope Frugård

Sverre Krogsrud



