Wallendahl

Ny nettbutikk

Bakgrunn

Ny nettbutikk skulle sømløst videreføres fra det tidligere systemet,​ ​men​ ​med 2-veis synkronisering til salgs-og-lagersystem.​ ​Dermed​ ​vil varer hentes direkte fra ERP-systemet,​ ​og er mye enklere å drifte.

Den nye løsningen skal styrke merkevaren, sette kunden i fokus, og forenkle kjøpsprosessen — uten å måtte bygge kronglete, proprietære løsninger.

Løsning

Vi startet med å gjennomføre felles arbeidsmøter for å kartlegge mål og hovedoppgave for nettsidene. I prosessen hentet vi i tillegg data fra eksisterende nettsider som gav oss god innsikt til å utarbeide en komplett kravspesifikasjon. Vi valgte å legge vekt på å prioritere publikum på mobil, og sette kundereisen i fokus, basert på designmetodikken Material Design.

Å bygge en nettside sammenlignes ofte med å bygge et hus. Informasjonsarkitekten har intuisjon og kunnskap om brukerne som ikke bare lager et praktisk produkt — men et rom man blir glad av å være i. Vi er heldige å ha våre egne utviklere hos oss i motsetning til mange andre, på den måten er vi sikker på at arkitektene og håndtverkerne snakker flytende sammen, som er en forutsetning for et fabelaktig resultat.

Nettsidene har integreringer opp mot CS-Web (Visma ERP), lynraskt søkemotor via Algolia, Vipps og Klarna (betaling), Consignor (frakt), og egen kundeklubb med sms-funksjonalitet via SendinBlue.

wallendahl.no

Den nye fargepaletten er basert på trendanalyser i Wallendahls forskjellige varesegment — dermed er følelsen av å gå rundt i den fysiske butikken tatt inn på nettsiden.

Diskutere et prosjekt med oss?