Det blir mer og mer vanlig å bruke flere plattformer og medier i mediemiksen.

Den klassiske markedsmiksen har normalt to eller tre medier. Tiden der budsjettet ble brukt på TV og «noe på nett» kanskje ispedd noen boards er forbi.

– Det vi opplever er at kundene våre er mer nysgjerrige på nye måter å vise innholdet sitt enn tidligere. Når vi i dag kjører kampanjer så har vi noen ganger ti ulike visningsplasser, sier vår performance marketer Kristoffer Bondehagen.

Hva med Jodel?

Flere selskaper ønsker å nå ulike målgrupper med forskjellig innhold. Selv om de bare har ett produkt i porteføljen. En hotellkjede må til eksempel nå unge par like mye som de må treffe forretningsreisende.

– Når vi designer business så tar vi alltid utgangspunkt i at grunnstammen må være solid. Vi oppfordrer derfor alltid til å lage et oversiktlig, brukervennlig og spennende nettsted, sier digital leder Tibor Mæhlum.

Derfra kan man utvide med nettbutikk, SEO-strategi og sosiale medier før man så går i gang med nyhetsbrev, sms, kundeklubber og etterhvert markedsføring via ulike kanaler. Facebook, LinkedIn, Google ads, Snapchat og flere. – Hva med Jodel?

Satser digitalt

Den digitale satsingen til AlfGundersen bærer frukter for kundene og hver måned har de som mål å teste noe nytt.

– Vi er et av få byråer som hjelper kunder med å annonsere på Jodel for å nå unge studenter, sier Kristoffer som mener at å fordele budsjettet f.eks på snapchat, YouTube og Jodel kan gjøre det lettere å unngå «drukningsdøden» i jakten på visninger.

Kontakt oss gjerne for å undersøke om Jodel kan være aktuelt mot dine målgrupper.

Enkeltkampanje eller always on?

Når vi i AlfGundersen setter opp kampanjer – eller setter opp årshjul for selskapers always-on-strategi så ønsker vi derfor å få den «ultimate ROI’en».
Se forøvrig oversikt over ord og uttrykk innen digital markedsføring.

Gjennom performance marketing finner vi de annonsene som presterer best og gjennom programmatiske annonser kan vi plassere innholdet ditt på eksempelvis DN, VG, Dagbladet eller The New York Times.

– Hvorfor bruke 10 000 på lokalavisen og krysse fingrene, når du heller kan la 10 000 fordeles fritt mellom alle avisene som leses av målgruppen, sier Kristoffer?

Han forteller videre at det meste bør også A/B-testes gjennom hele prosessen. For mange kan dette være skummelt og høres tidkrevende ut, men med en erfaren tilrettelegger er dette helt klart bedre for resultatet.

Er du på jakt etter nye måter å treffe målgruppene dine på så ta kontakt med oss.

Relevant lesing