Hva vet du egentlig?

Vet du hva kundene dine tenker om produktene dine? Hvordan trives de som kunder hos deg? Hva synes de om konkurrentene dine? Kanskje det er en stund siden du sjekket sist?

Du og dine ansatte vet mest av alle hva som foregår i markedet, men det er ikke noen gitt å ha full oversikt over alt. Litt for ofte baserer strategi og beslutninger seg likevel på antakelser og kvalifisert synsing.

Som markedsansvarlig i flere bedrifter har jeg erfart dette på godt og vondt. Ikke sjelden blir misnøye raskt kanalisert oppover. Vel og bra, og viktig å ta action! Men hvilke konsekvenser skal dette få? Er dette en enkeltstående erfaring eller er det mange som mener det samme?

Og hva med de tilfredse kundene? Hva er de de er mest fornøyd med? Det er også viktig å vite hva du skal styrke og gjøre mer ut av.

Det behøver ikke være komplisert eller kostbart å snu dette til faktakunnskap og et mer solid beslutningsgrunnlag. Vi har verktøy og kompetanse til å gjøre alle typer undersøkelser og det koster deg selvsagt ingenting å la oss komme med et forslag.

Noe av det vi kan gjøre er:

Kundeundersøkelser og NPS (lojalitetsmåling)
Konkurrentanalyser
Produkt- og konsepttester
Merkevaremålinger

Start høstens planlegging med ekstra trygghet!

Lisbeth

Author Lisbeth

More posts by Lisbeth

Leave a Reply